هند از پاکستان خواست بر اقدامات جدیدش بازنگری کند

به گزارش تا بینهایت، دولت هند امروز (پنج شنبه)، از پاکستان خواسته تا درخصوص اقدام جدید این کشور مبنی بر تنزل روابط دیپلماتیک با هند، تجدید نظر کند؛ این اقدام از سوی پاکستان، پس از آن صورت گرفت که وضعیت ویژه کشمیر، توسط هند لغو شد. هند اعلام نموده که مورد مذکور، مسئله ای داخلی است و با هدف توسعه این منطقه انجام شده است.

هند از پاکستان خواست بر اقدامات جدیدش بازنگری کند

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت ملی گرای نارندرا مودی، نخست وزیر هند، طی اقدام جدیدش با لغو وضعیت ویژه ایالت کشمیر، امکان تجارت مردم خارج این ایالت را در این منطقه فراهم نموده است؛ این اقدام به گفته دولت هند، جهت نظارت بیشتر انجام گرفته است.

اسلام آباد در واکنش به این تصمیم مجلس هند، مراودات تجاری بین پاکستان و هند را به حالت تعلیق درآورده است و در تازه ترین تنش زایی ها، امروز (پنج شنبه) اعلام نموده که فعالیت خط قطار هند را متوقف می نماید.

وزارت امور خارجه هند درخصوص اقدام پاکستان، اخیرا با لحنی مسالمت آمیز گفته است: دولت هند، از اقدامات اعلام شده پاکستان، متاسف است و خواهان آن است که این کشور، درباره اقدامش تجدید نظر کند تا کانال های ارتباطات دیپلماتیک حفظ گردد.

به گفته پلیس و رهبران محلی کشمیر، در این منطقه از روز یک شنبه، شبکه های موبایل و سرویس های اینترنت قطع شده است و دست کم 300 نفر از سیاست مداران و جدایی طلبان جهت کنترل تظاهرات، دستگیر شده اند.

رهبران محلی کشمیر نیز درخصوص تصمیم مودی مبنی بر لغو وضعیت ویژه کشمیر و تقسیم این ایالت به دو ناحیه فدرالی و متعاقب آن، کنترل بیشتر دولت هند بر این منطقه، هشدار به مقابله داده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 255

به "هند از پاکستان خواست بر اقدامات جدیدش بازنگری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند از پاکستان خواست بر اقدامات جدیدش بازنگری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید