کیفرخواست برای انحلال حزب دموکراتیک خلق ها در ترکیه

به گزارش تا بینهایت، بکر شاهین، دادستان کل ترکیه با انتشار بیانیه ای اظهار داشت که با مراجعه به دادگاه قانون اساسی خواهان انحلال حزب دموکراتیک خلق ها شده است.

کیفرخواست برای انحلال حزب دموکراتیک خلق ها در ترکیه

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به نقل از آناتولی، براساس این بیانیه، شاهین کیفرخواستی علیه حزب دموکراتیک خلق ها تنظیم و تقدیم دادگاه عالی نموده است.

وی در این کیفرخواست نوشت: رهبران و اعضای حزب دموکراتیک خلق ها با گروه تروریستی پ.ک.ک هماهنگ عمل می نمایند و با اظهارات و اقدامات مغایر اصول دموکراتیک و قوانین بین المللی یکپارچگی دولت با ملت را هدف قرار می دهند.

آلتون، مدیر ارتباطات ترکیه نیز گفته است که حزب دموکراتیک خلق ها بدون تردید رابطه سازمان یافته ای با گروه تروریستی پ.ک.ک دارد.

او در توییت خود نوشت: رهبران ارشد این گروه و سخنگویانش با سخنان و اعمالشان به کرات ثابت نموده اند که شاخه سیاسی پ.ک.ک هستند. تنها دادگاه قانون اساسی است که باید درباره اقدامات تنبیهی برای این گروه و یا انحلالش تصمیم گیری کند.

این اظهارات درپی درخواست های فزاینده رهبران سیاسی ترکیه برای انحلال رسمی حزب دموکراتیک خلق ها بیان شده است. طی سال های اخیر مقام های اجرایی و منتخب این گروه بارها به اقدامات تروریستی متهم شده اند.

در ترکیه انحلال یک حزب سیاسی برعهده دادگاه قانون اساسی است. گاهی به جای انحلال دادگاه 15 عضوی قانون اساسی ممکن است قطع کامل یا بخشی از یاری ها به این حزب را توصیه کند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1540

به "کیفرخواست برای انحلال حزب دموکراتیک خلق ها در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیفرخواست برای انحلال حزب دموکراتیک خلق ها در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید